tirsdag den 1. december 2009

Countdown (update)

Enden er nær :/

Der er nu officeilt nedtælling til turen går til Danmark (for good).. Min økonomi roder som den aldrig har gjort før og eftersom der ikke er nogen af de franske caféer, butikker etc. som gider ansætte mig, ja så må jeg jo ta hjem. Det er meget ambivalent, for på den ene side bliver det jo rigtig rart, men på den anden side kommer jeg til at savne Paris (og de mennesker vi har lært at kende hernede) helt vildt. Kan bare heller slet ikke se hvad jeg skal lave i Aulum det næste halve år mens jeg betaler min gæld af. Det er en meget deprimerende tanke! Har ligget søvnløs de sidste mange nætter og prøver at forestille mig hvordan vinteren og foråret skal gå (de skal nok gå).. Regner stærkt med at flytte til København til sommer. Måske for at læse på CBS.. Kan egentlig meget godt lide at arbejde frem mod noget. For første gang i mit liv skal det lykkedes mig at sparer en sjat penge op (det må sgu være meget rart at ha penge i stedet for rent faktisk at skylde dem væk?) Anyway, min motto gælder stadig - penge (mænd) kommer og går!

Det er ved at være noget tid siden jeg sidst har skrevet, og selvfølgelig er der sket en hel masse. Forrige weekend gik med afslapning, middag med Anne ved Seinen og loppemarked.. Stille og rolig weekend, men hyggelig! Om mandagen kom Mathilde's veninde Julia og hendes veninde Lonnie. Det blev til fredag og det var nogle rigtig hyggelige dage. Tirdag aften var vi på Champs Elysées på julemarked (igen, men det er bare så hyggeligt - tænk Rytteriet med henblik på måde "hyggelig" udtales. Vi prøvede også Pariser hjulet på Concorde pladsen ... Puha, det var en overraskende ubehagelig oplevelse. Sådan noget skal bare IKKE gynge i 60m!
Onsdag var Julia, Mathilde og jeg i DISNEY LAND .. Det var nok den sjoveste dag længe. Vi var som 9årige børn og havde den bedste gang. Så selvom det regnede hele dagen og vi var pladsk våde, så brokkede jeg mig rent faktisk ikke. Det undre måske en hel del af jer, men jeg kan overraske! ;) Se billder på Facebook..

Fredag var jeg på prøvejob hos Soup and Juice.. (I sidste uge var der nemlig stadig håb) .. Det har svinget rigtig meget. Den ene dag ville jeg bare give op og tage hjem, næste dag var jeg fit for fight. Anyway, vi havdwe nogle gode dage med danske gæster. De tog hjem fredag aften. I weekenden har der været julebazar i Den danske kirke. Det var et vældig arrangment med alle mulige danske ting og sager. Satte stor pris på smørrebrød, æbleskiver og æblekage. Vi fik købt os en julestjerne, men nåede ikke at købe kalenderlys før de var revet væk - bogstaveligt talt. Men det gør ikke så meget da vi jo kun har to uger tilbage i Marais. Er så glad for at min lillebror når at komme ned og se hvordan og hvor jeg bor :) Ham og kæresten kommer på fredag. Og mandag når de tager hjem, kommer vores fælles veninde Tina på besøg. Så om ikke andet, så bliver det to super gode sidste uger.

I lørdags tog vi impulsivt i biografen og så L'iaginarium. En fantastisk film med både Jude Law, Collin Farrel, Heath Leagder og ikke mindst Johnny Depp på rollelisten. SUK! Den var faktisk god. Men hvis I derhjemme vil se den, så må i vente til slut januar. Hernede sker tingene nemlig liidt før det gør i DK.. Hvilket er irriterende. Men på den anden side fik jeg aldrig set Coco avant Chanel hernede, så den snupper jeg derhjemme. Hvis jeg husker ret, så har den premiere den 11. december. Søndag gik med Felicity på nettet (hvor er det skønt at gense. Elsker den serie) og lidt mere julebazar. Forbrydelses aften hos Emilie og Naja med risengrød, brændte kastanjer og the. Super aften! de piger kommer jeg godt nok til at savne.. Øv øv!

Men alt i alt, så fortyder jeg ikke det mindste at jeg kom til Paris. Vil altid ha noget særligt for byen. Den en fantastik, og håber at jeg måske i fremtiden kan komme til at bo her igen..

Mys og tanker,

Betine <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar