søndag den 6. december 2009

Nogle gang har man bare ikke tid til at opdatere bloggen HVER dag . . .

3. December:

Det jeg tydeligst husker fra den dag, er problemer med banken. Var nede for at indløse en check, så jeg kunne betale min del af huslejen, men damen bag disken sagde "Kom tilbage i morgen, jeg kan ikke gøre noget i dag".. Argh, det var nok verdens dårligste tidspunkt at komme med den sætning. Skulle virkelig bruge de penge..
Senere den dag var vi ude og se La Defense. Et stort kontor område med høje si-fi bygninger, den nye Triumph-bue (designet af en dansk arkitekt) og et KÆMPE shopping center. Det var et ret sjovt område, totalt charme forladt, men alligevel meget fascinerende! Om aftenen kom Naja, Emilie og Anne på besøg og vi drak en masse ØL. Dejlig aften..

4. December:

Puha, lidt tømmermænd.. Men dagen skulle gå med rengøring af hytten, bank besøg og julehygge hos Naja og Emilie. Lejligheden blev ren og vi fik vasket noget tøj, men hold da op sikke et drama i banken. Jeg kunne stadig ikke få mine 548 EURO udbeltalt og det er lidt pres. Derefter kunne den kælling til bankdame ikke finde ud af at overføre penge til vores udlejers konto og folk i banken blev ret sur over, at det tog så lang tid. Men de fatter for fanden jo ingenting i LCL!! Je deteste la banque LCL.
Bagefter tog vi til vaske ægte julehygge dag hos Emilie og Naja. Det var virkelig SÅ julet, tror aldrig jeg har prøvet noget lignende i Danmark. Vi fik hjemmelavet glögg, boller, konfekt, lakridser og andre lækre sager. Der blev produceret julehjerter, stjerner, juleskilte, konfekt og alt muligt i den samme dur. Det var super hyggeligt!
Om aftenen hentede jeg Kasper og Louise på Châtelet.. Jubii, endelig kom brormand på besøg :)

5. December

I går startede vi med Sacre cæur og Montmartre. Der har jeg efterhånden leget turist ude et par gange nu, men det er nu altid en fornøjelse. Synes rigtig godt om kvarteret.. Bortset fra de stupide illegale indvandrere som griber fast i ens hånd og uden at spørge binder et rædselsfuldt armbånd rundt om. Hvis man ignorer dem og siger nej når de tilbyder de ækle bånd, bliver de nærmest fornærmede og grove. Meget ubehageligt! Bagefter tog vi ind til Champs Elysées og tog en tur op i triumph buen. Rigtig flot udsigt.. Så slentrede vi ned af avenuen og spiste frokost på et ret ringe pizzaria :/ Derefter gik vi hele vejen hjem. Kom bl.a. forbi julemarkedet, pariser hjulet, Concorde pladsen, Tuileris haven, Louvre og Les halles.. Jeg kunne ikke dy mig for at smutte forbi H&M for at tjekke Sonia Rykels collection ud. Årh der var meget flot, men der var desværre ingen penge i min pung.
Om aftenen tog vi ud for at finde en restaurant. Det viste sig at være ret svært en lørdag aften. Vi endte på Rue Mouffetard på en fiskerestaurant med mærkelig musik og halvdårlig mad. Den dag var vi godt nok ikke heldige med madudvalget. Det tror jeg også Kasper vil gi' mig ret i.. Men en rigtig hyggelig dag med sight seeing, spisning og Drengene fra Angora!

6. December:

Vi sov længe - for længe. Da vi var kommet i tøj tog vi ned for at spise på Brunch på den lokale (lækker café på Rue des Rosiers). Der stod vi i kø i godt 45 minutter, før vi kom ind og fik lækker brunch med alt der hører til. Da regnen holdte op, gik vi over for at se ørene og Notre Dame.. Men gud hvor var der mange mennesker for at se kirken og tårnet, så den blev er udskudt til i morgen tidlig. Så gik vi på blomster/ og dyremarked og kiggede på nuttede fugle, kaniner og hamstre. Derefter gik vi en tur langs Seinen med flot aftensol. Nu laver Louise og Kasper spaghetti Bolognaise og så skal vi op i Eiffle tårnet - helt op! Ved nu ikke helt om jeg tør :s

I morgen står den på sight seeing igen, besøg i banken ( og der skal jeg ha de penge udbetalt) og om aftenen kommer vores fælles veninde Tina på besøg. Det bliver sååå hyggeligt..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar