onsdag den 18. november 2009

Paris, min by...

Har virkelig haft en skøn weekend i Paris..

Startede fredag ud med en samtale på "American breakfast" og var virkelig glad, for følte det gik rigtig godt (Har efterfølgende ikke hørt videre, så måske min intuition er væk)? Vil i hvert fald gerne have det job, så krydser stadig mine fingre.. Efterfølgende tog jeg ud til Gallerie Lafaytte, bare for at opgradere dagen. Jeg ved ikke hvad der er med det sted, men får det altid meget ambivalent når jeg er der. For er jeg meget "Årh, alle de lækre ting. Bare vent, en dag har jeg råd" og derefter støder jeg på en 13årig pige på rulletrappen med den STØRSTE Chanel pose og tænker "Hvor er livet uretfærdigt" eller "Hold nu kæft hvor er det latterligt dyrt herinde".. Nå, fandt ud af at champagnen på 1. sal kun koster 3 euro, skal snart derind og drømme (dømme) igen.. Og også bare for at mærke al julestemningen en gang til - c'est fantastique.. Udstilling hos Printemps er også helt FAB, har taget en del billeder (på mobil), som jeg vil ligge ind .. Bare vent, det var virkelig smukt.. Om aftenen mødtes vi med Naja, Emilie og Maria på en rigtig trendy café (anbefalet af Louise Sandager). Det var så lækkert.. Ikke sidste gang vi sætter vores ben dér..
Lørdag sov vi længe og nød at vi ikke skulle nå noget (som om jeg nogensinde skal det).. Over middag tog vi ud for at se Phantoren (En kirke i Latinerkvarteret) Meget fin tur, men ikke det vilde at skrive om.. Derefter smuttede jeg forbi H&M, bar elige for at se, om der var mere Choo tilbage. Jeg gik forgæves - ALT var revet væk.. Jeg skulle ikke have noget, men ville gerne ha set det "in real life", skulle dog nok ha været ude af døren ca kl. 8..
Det var planen at vi skulle ha været på Showcase (kæmpe club ved Seinen, plads til 300 mennersker) lørdag aften, men i stedet blev det Se7en hos Emilie og Naja. Men det var rigtig hyggeligt..

Søndag tog jeg ud på kirkegården Pierre Lachire og blev meget begejstret for den. Det var vildt smukt og vejret viste sig virkelig fra den bedste side.. Derefter tog jeg med Mathilde ud til Belleville hvor meningen var, at vi skulle på marked. Vi fande dog aldrig marked. Men området i Belleville mindede om Chinatown og kvarteret var ret spøjst. Fandt et to-die-for ballerina og planlægger snart at smutte forbi igen.. Vi smidte sen frokost/tidlig aftensmad på en hyggelig café/galleri og maden smagte SÅ dejligt. Der må vi hen igen.. Søndag aften var vi til vanlig "Forbrydelsens-aften" hos Naja og Emilie og der var bare hyggeligt.. Altid dejlig at sidde en gruppe danskere og se noget DANSK!

Ellers søger jeg stadig efter job. Regner virkelig snart med at få noget - det bliver jeg nød til. Ellers er det "Au revoir Paris - Hej Aulum".. men nu må jeg se hvordan det hele arter sig. Man ved det ikke? Mandag var jeg ude med en masse CV's og i morgen er jeg på den igen.. Det er lidt sjovt, men også krævende.. Man oplever nye områder og ser altid et eller andet, som er værd at forælle om! Den anden dag gik jeg fx. langs en grå bygning, hvor der lige pludselig er en mand, på den anden side at fortovet, som tager et billede af muren med mig på.. Man ved snart ikke om man skal føle sig stødt eller smigret? Alle steder er der tossede mennesker. I metroen, på gaden og selv i supermarked. Jeg morer mig over dem :)
I dag var vi på Louvre. Det var lige som jeg havde forestillet mig - bortset fra alle de butikker og restauranter som ligger omkring museet. Men det var en god tur og nok heller ikke sidste gang man går på Louvres bonede gulve. I aften har jeg hygget mig med Ben and Jerry's og danske modeblade. Det kan snart ikke blive meget bedre?

På mandag kommer to af Mathildes veninder som skal bo ved os. Det skal nok blive sjovt, men håber nu jeg har et job til den tid. Orker snart ikke at se Norte Dame, Eiffle tårnet og Sacre Cæur, IGEN! Men vil meget gerne med dem i Disney land, på café eller vise dem lækre butikker i byernes by..

På mandag er der fest for et magazin og vi er inviteret (via. en dansk gruppe på facebook, men alligevel). Jeg synes det kunne være lidt sjovt at tjekke det ud, men gider ikke gå solo, så skal ha fundet mig en eller flere som er friske. Mandag aften tænder Charlotte Grainsbourg julelysene på Champs Elysée og det er MUST.. Uha, elsker den her bys muligheder. For onsdag d. 26 begynder udstillingen om Kate Moss på Museum d'art og det er jo det vildeste.. Selvom jeg er arbejdsløs kan/vil jeg gerne ofre 60 kr for dén udstilling.
Ellers står den snart på besøg af min lillebror og hans kæreste og det ser jeg virkelig frem til.. Det bliver så hyggeligt. Skal snart til at planlægge hvad vi egentlig skal foretage os mens de er på besøg. Har allerede et par idéer.. Nærmest lige efter dem kommer min veninde Tina på besøg (jubiii), det bliver også godt. Så alt i alt går jeg en god tid i møde. Et dejligt job ville være prikken over i'et, så lads os håbe på det..

Håber at I alle derude har det rigtig dejligt. For det har jeg (trods mindre breakdowns hvor jeg i mit inderste, serisøt tror, at jeg aldrig får et job - hverken her eller i DK) ... men optimismen overmander mig oftests..

Knus, kys og tanker herfra

2 kommentarer:

  1. Jeg bliver jo helt syg efter at komme der ned når jeg læser din blog! Ej vi må altså finde ud af noget! Hvor meget koster det egentlig at bo der? Kunne jo evt bo der i en måned? Vi må altså lige finde på noget, for synes også det ville være så ærgeligt hvis du allerede skulle hjem du lyder bare så glad for det. Knus fra Jenny

    SvarSlet
  2. Søde Jenny, har slet ikke set din kommentar før lige nu :/ Men ja, kom herned. Tror ikke jeg er slut med Paris endnu. Tror vi kunne få det vidunderligt <3

    SvarSlet