fredag den 13. november 2009

Anyway you lay it..

Så er jeg her igen! Ved godt der er langt i mellem mine up dates, men det er jo ikke hver dag man har noget på hjertet!

Der er ellers sket en del siden sidst. Er igen arbejdsløs, men denne gang værdsætter jeg det. Nyder ligefrem at være ude i byen og dele CV's ud, selv det at være til samtale er skønt - det viser bare, hvor lidt glad jeg var for at være på Elefanto. Sagde selv op og tror faktisk ikke det faldt i særlig god jord, men det kan jeg bare ikke tage mig er! Så sent som i dag, var jeg til samtale på noget som hedder "American Breakfast" som ligger nede i Rue Mahler, kun 5 minutters gang herfra. Stedet er engelsk ejet og jeg er ret hooked på at få jobbet. Men jeg kan ikke gøre andet end at vente og se hvad der sker.. Han sagde han ville ringe eller skrive en mail i dag, så lige nu går fredagen med at vente, vente, tjekke mail og vente... Senere vil jeg ned i Galleri La Fayette og tjekke stedet ud. De har lige pyntet op derude og det skulle være helt fantastisk. Derudover mangler jeg en pudder-børste. Min (nye) super gode børste forsvandt på en bytur i fredags. Det var ellers en rigtig sjov afen med masser af øl og tequila.. Sjovt med byturene hernede, man forstår ikke en klap af hvad andre på steder siger - man lever nærmest i sin helt egen verden. Nå, men i hvert fald ikke sidste gang vi tager på Truskel..

Lørdag, søndag og mandag gik med influenza (som jeg jo kan forstå også hærger DK) .... Det kedeligt!!! Mandag aften var vi nede på Concorde pladsen. Det var 20 års dag for Berlin murens fald med kæmpe lysshow og klassisk koncert. Det var virkelig en skam vi kun fik set de sidste 15 minutter af det :/ Derefter gik vi langs Rue Saint Honere ind til Saint Paul.. Dejlig lang aften tur. Og så var det den første aften vi var ude i vores eget kvarter på en hverdagsaften (?) ... Men det var hyggeligt - især set i lyset af, at det havde vi ikke kunne gøre, hvis jeg havde skulle arbejde på Elefanto. Jo alene kunne man gøre det, men en gang i mellem er det rart at have nogen og dele det med..

Jeg har virkelig haft nogle gode dage på egen hånd rundt omkring i byen. Området på Rive gauceh (Saint german despres og latinerkvarteret) er det nye yndlings. Er virkelig begyndt at holde af Paris og kan for første gang se mig selv bo hernede, selv efter jul. Det er jo så ret uheldigt, at min roommate planlægger at flytte tilbage til Danmark, når hun tager hjem på juleferie. Det efterlader mig i en ret presset situation, for jeg har ikke råd til at blive i Marais alene . . . . Og at finde en ny roomate burde vel ikke være så vanskeligt endda, men hvem gider bo med en fremmed på 22 kvm?? Jeg tror ikke jeg vil.. Hvis jeg får et job inde for den næste uges tid, så vil jeg nok overveje, at leve efter et studio et andet sted i Paris, men orker nærmest ikke at flytte én gang til og elsker Rue des Rosier (uden turister)..

Men hvis IKKE jeg får et nyt job og pungen ikke er fyldt op, så må jeg jo vende hjem til DK.. Og når alt kommer til alt, så er det jo heller ikke verdens undergang. Men nu må vi se - det kan nå at ske meget på de næste 3 uger!

Ha en god weekend! ..

Au revoir

Ingen kommentarer:

Send en kommentar